Accounts aanmaken voor klanten: toelichting op de invulvelden

Bij het aanmaken van een klantaccount zijn er veel velden om in te vullen. Hieronder vind je per onderdeel een korte toelichting.

 

Bedrijfsgegevens

  • Relatie: Kies hier de relatie als je die al vanuit het boekhoudpakket hebt geïmporteerd. Laat dit veld onveranderd als je nog geen nieuwe relatie in het boekhoudpakket hebt aangemaakt.
  • Groep: Kies hier desgewenst de bijbehorende relatiegroep.
  • Bedrijfsnaam: Vul hier de bedrijfsnaam in. Dit veld zal in principe automatisch ingevuld worden.
  • Referentie: Kies eventueel handmatig de referentie (relatienummer) van deze klant. Laat dit veld leeg als je bijvoorbeeld de relatiecodes uit het boekhoudpakket wilt gebruiken.
  • E-mailadres: Vul hier het e-mailadres van deze relatie en het account in. Zorg ervoor dat dit e-mailadres nog niet eerder in Workspace gebruikt is.
  • Subdomein: Kies hier het gedeelte van het webadres dat voor .workspace.nl moet komen. Meestal is dit (een verkorte versie van) de bedrijfsnaam, zoals keukenhandeljansen.workspace.nl.
  • Telefoonnummer: Vul hier het telefoonnummer in voor deze relatie en dit account.
  • Faxnummer: Vul hier het faxnummer in voor deze relatie en dit account.
  • Website: Vul hier het adres van de website van deze klant in.
  •  

    Adresgegevens

  • Straat: Vul hier de straatnaam van deze relatie en dit account in.
  • Huisnummer: Vul hier het huisnummer van deze relatie en dit account in.
  • Huisnr. toev.: Vul hier eventueel de toevoeging op het huisnummer in.
  • Postcode: Vul hier de postcode van deze relatie en dit account in.
  • Stad: Vul hier de vestigingsplaats van deze relatie en dit account in.
  • Land: Vul hier het vestigingsland van deze relatie en dit account in.
  • GPS Lat: Vul hier eventueel de GPS-breedtecoördinaten van het vestigingsadres in.
  • GPS Long: Vul hier eventueel de GPS-lengtecoördinaten van het vestigingsadres in.
  • BAG: Vul hier eventueel het identificatienummer van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen in.
  •  

    Contactpersoon

  • Voornaam: Vul hier de voornaam van de contactpersoon in.
  • Tussenvoeg.: Vul hier eventueel het tussenvoegsel in van de naam van de contactpersoon.
  • Achternaam: Vul hier de achternaam van de contactpersoon in.
  • E-mailadres: Vul hier het e-mailadres is van de contactpersoon. Dit kan hetzelfde zijn als het e-mailadres bij Bedrijfsgegevens.
  • Wachtwoord: Vul hier een zelfgekozen wachtwoord in voor dit account of laat het veld leeg als je wilt dat Workspace automatisch een wachtwoord genereert.
  •  

    Administratief

  • KvK-nummer: Vul hier het KvK-nummer van de relatie in.
  • Btw-nummer: Vul hier het btw-nummer van de relatie in.
  • Banknaam: Vul hier de banknaam van de relatie in.
  • Rekeningnummer: Vul hier het bankrekeningnummer van de relatie in.
  • Betalingstrmn.: Vul hier in dagen in welke betalingstermijn je wilt gebruiken voor deze relatie.
  • Btw-verlegd: Geef hier aan of de btw verlegd moet worden bij facturen aan de relatie.
  • Korting (in %): Geef hier aan of, en zo ja welk percentage korting er berekend moet worden bij facturen aan deze relatie.
  •  

    Fiscaal

  • BSN-nr: Vul hier het bsn-nummer in van de contactpersoon van deze relatie.
  • UVI-nr: Vul hier het uitvoeringsinstellingsnummer in van dit bedrijf.
  • Ziekteverzm.nr: Vul hier het ziekteverzuimnummer in van de contactpersoon van deze relatie.
  • RSIN-nr: Vul hier het RSIN-nummer (Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatienummer) van dit bedrijf in.
  • Arbo-nr: Vul hier het Arbo-nummer van dit bedrijf in.
  • Rechtsvorm: Vul hier de rechtsvorm (bijv. bv, nv, vof of stichting) van dit bedrijf in.
  • Registratie: Vul hier de registratie van dit bedrijf in.
  • Oprichting: Vul hier de oprichtingsdatum van dit bedrijf in.
  • Branche / SBI: Vul hier de branche of de SBI-code (Standaard Bedrijfsindeling) in van dit bedrijf.
  •  

    Marketing

  • Medewerkers: Vul hier het aantal medewerkers van dit bedrijf in.
  • Bron: Vul hier in op welke manier deze relatie klant geworden is.
  • Klant sinds: Vul hier in wanneer deze relatie klant geworden is.
  • Mailing: Vul hier in of de klant op een mailinglijst geplaatst moet worden.
  • Welkomstmail en tips: Geef hier aan of je de klant vanuit Workspace automatische welkomstmails en tips wilt laten ontvangen.