Ben je ervan overtuigd dat Workspace dé business software is voor jouw onderneming? Dan zet je je proefperiode eenvoudig om naar een betaald abonnement. Zelfs je abonnement deactiveren of opzeggen is eenvoudig, al hopen we dat je die functie niet nodig zult hebben.
Hieronder leggen we je uit hoe je:
-
je proefabonnement omzet naar een betaald abonnement,
-
gebruikers toevoegt, activeert of verwijdert,
-
jouw facturen kunt betalen,
-
jouw abonnement pauzeert of opzegt.
Abonnement betaald activeren
- Ga naar Instellingen > Account > Modules/Abonnement.
- Kies de pakketten of modules die je wilt uitproberen.
- Klik in dat kader op de menu-knop rechtsboven en kies voor Betaald activeren:
Facturen ontvang je van Workspace aan het begin van een maand over je abonnement van de maand ervoor. Je factuur bestaat alleen uit de dagen van die maand waarop je abonnement actief was, daarom zal een eerste factuur bijna altijd lager zijn dan het normale maandbedrag.
Nadat je de pakketten en modules betaald hebt geactiveerd, zijn ze direct vanuit het hoofdmenu te gebruiken.
Gebruikers toevoegen, deactiveren of verwijderen
Toevoegen
Binnen je Workspace-account kun je gemakkelijk collega’s als gebruikers toevoegen:
- Ga in het hoofdmenu naar Medewerkers
- Klik rechtsboven op Nieuwe gebruiker.
- Vul alle gegevens in en bepaal op het tabblad Rechten waar de gebruiker toegang tot heeft binnen het account:
- Klik daarna op Opslaan en verstuur desgewenst direct de inloggegevens naar de gebruiker.
Aan het toevoegen van extra gebruikers zijn kosten verbonden: iedere extra gebruiker die na de 2 inbegrepen gebruikers wordt aangemaakt kost € 10,- per maand.
Deactiveren
Gebruikers zijn ook weer te deactiveren – handig als je veel met tijdelijk personeel werkt! Het deactiveren werkt als volgt:
- Ga in het hoofdmenu naar Medewerkers.
- Klik op de gebruiker die je wilt deactiveren.
- Verwijder het vinkje bij Geactiveerd:
Daarna zal het bolletje bij Actief rood worden en de gebruiker kan per direct niet meer inloggen. Bij de volgende factuur zal deze daarom ook niet in rekening gebracht worden.
Een gebruiker die gedeactiveerd is, kan niet meer worden geselecteerd bij items in Workspace. Items die op naam stonden van deze gebruiker zullen niet worden losgekoppeld, maar blijven staan op deze naam.
Opnieuw activeren is gemakkelijk: zoek de gebruiker op via Medewerkers in het hoofdmenu en plaats het vinkje bij Geactiveerd.
Verwijderen
Om een gebruiker te verwijderen ga je als volgt te werk:
- Ga in het hoofdmenu naar Medewerkers.
- Klik op de gebruiker die je wilt verwijderen.
- Klik daarna rechtsboven op het prullenbak-icoon.
- Klik in de pop-up op Verwijderen.
Alle items in Workspace die op naam stonden van deze gebruiker, zullen hiervan losgekoppeld worden. Je betaalt bij de volgende factuur alleen voor de dagen dat deze gebruiker actief was.
Facturatie en betalingsmethoden
Facturatie
Je ontvangt van Workspace aan het begin van een nieuwe maand per e-mail een factuur voor je abonnement van de afgelopen maand. Wissel je van abonnement (activeer of deactiveer je pakketten en/of modules), dan kan je abonnementsbedrag dus per maand anders zijn.
Betalingsmethoden
Elke factuur die je ontvangt kun je met bijgevoegde link via iDEAL betalen. Je kunt er ook voor kiezen om het factuurbedrag over te schrijven naar het onderaan de factuur vermelde rekeningnummer.
De eenvoudigste manier om je Workspace-factuur te voldoen is via automatische incasso. Je kunt dit instellen door naar Instellingen > Account > Automatische incasso te gaan, het formulier in te vullen en dit direct te versturen. De volgende factuur wordt dan automatisch van je rekening afgeschreven – eventuele openstaande facturen moet je nog wel handmatig of met iDEAL betalen.
Natuurlijk kun je ook het factuurbedrag zelf overschrijven naar onze bankrekening. Vermeld in dat geval het factuurnummer en maak het bedrag binnen 14 dagen over naar NL41RABO0326033777 t.n.v. Workspace B.V., Elektraweg 5, 3144 CB Maassluis.
Abonnement pauzeren of opzeggen
Pauzeren
Als je het abonnement voor jouw onderneming wilt pauzeren, dan kun je naar Instellingen > Account > Modules/Abonnement gaan en de pakketten of modules zoeken die nu actief zijn. Klik vervolgens op het menu-icoon rechts bovenin en kies voor Deactiveren.
Na de standaard opzegtermijn van 1 maand zullen de gekozen pakketten en modules niet meer beschikbaar zijn. Je ontvangt aan het begin van de volgende maand je voorlopig laatste factuur.
Opzeggen
Wil je het abonnement definitief opzeggen, ga dan naar Instellingen > Account > Opzeggen en volg de stappen.
Na de standaard opzegtermijn van 1 maand zullen de pakketten en modules niet meer beschikbaar zijn. Je ontvangt aan het begin van de maand je laatste factuur.