Workspace biedt de mogelijkheid om een betaallink mee te sturen naar klanten die een factuur van jou ontvangen. Om dit mogelijk te maken moet je een Mollie-account hebben.
Als jouw klanten de knop met iDEAL niet zien, kan het volgende de oorzaak zijn:
- De Mollie-koppeling is niet actief: Na het invullen van jouw Mollie-accountgegevens in Workspace, moet het profiel geactiveerd worden. Via Instellingen > Facturatie > Online-betalingen kun je nagaan of het websiteprofiel actief is. Is dat niet het geval, klik dan op het groene vinkje om het profiel te activeren.
- De juiste ‘tag’ is niet ingesteld: Nadat de Mollie-accountgegevens ingevuld en geactiveerd zijn, kun je gebruik maken van online betalingen. Controleer of de juiste ‘tag’ toegevoegd is aan het e-mailtemplate voor het versturen van verkoopfacturen. Dit template kun je vinden via Instellingen > Account > E-mailberichten. Voeg aan de template Toesturen factuur de tag Openbare URL van de factuur toe ({invoice.public_url}). Plaats de tag op de gewenste plek en sla het template op. De tag zal door het systeem vertaald worden naar de tekst Factuur online bekijken.
- De bankrekening is afgekeurd: Het kan zo zijn dat Mollie de bankrekening afkeurt. Dit kan een aantal oorzaken hebben:
- je rekeningnummer komt niet overeen met het ingevulde rekeningnummer
- de tenaamstelling komt niet overeen met de handelsnaam van je bedrijf
- je hebt niet aangegeven dat het om een zakelijke rekening gaat
- je hebt geen toegang tot de rekening
- Er is een update uitgevoerd: In dit geval kun je altijd contact opnemen met Mollie. Zij kunnen controleren of alle instellingen goed staan. Vaak kan het ook helpen om te kijken of je wel gebruik maakt van de laatste versie van de module of plug-in. Als dat niet het geval is, kun je het beste een update uitvoeren.